Sídla bývají různá
Podnik, který by neměl žádnou adresu a nebyl by tím pádem k nalezení, by neměl žádnou zářnou budoucnost. A vlastně ani jeho přítomnost by nestála za nic. Protože kdyby nebyla k nalezení firma a, nebyla by dosažitelná ani její nabídka, nikdo by tu nenakupoval a neumožňoval tak podniku si na sebe vydělat. A kromě toho musí mít firmy svá sídla i proto, aby je dokázaly najít příslušné úřady, a to bez ohledu na to, zda to je majitelům firem příjemné nebo ne.
Každá firma tedy své sídlo mít musí. Nelze jinak. Jenže je logické, že kdyby to záleželo jenom na podnikatelích samotných, našli bychom všechny firmy jenom na těch nejdokonalejších místech. A jinde by se o žádný podnik ani nezavadilo. Všichni by chtěli vypadat nejskvěleji a být na zvučné adrese, aby měli u zákazníků žádoucí respekt.
A kvůli tomu jsou dokonalá firemní sídla jen těžko dostupná a drahá. Poptávka je velká, nabídka omezená, a tak se zkrátka na mnohé firmy nedostane, respektive si tyto ideální sídlo dovolit nemohou. A podnikají, kde se jenom dá, třeba i za cenu rizika, že nedokonalé sídlo některé ze zákazníků odradí.
Což se ale nemusí stát. Protože když má někdo nedokonalé sídlo, ale chce přesto vypadat se svou firmou dokonale, může si pořídit i virtuální sídlo firmy. Tedy adresu v dost atraktivní nemovitosti ve významném městě. I když tu totiž taková firma sídlí jenom papírově, i když má v takovém objektu jen adresu pro příjem pošty s jejím následným zpracováním a přeposláním, i když tu využívá jen minimum dalších služeb, je i to zajímavá možnost, která se často využívá. Protože kdo si takové virtuální sídlo pořídí, působí dobře na potenciální klienty, a tím si určitě polepší i ekonomicky. Zejména díky tomu, že je takové virtuální sídlo docela laciné. Protože ho podnikatel částečně dostává k dispozici, aniž by si ho kupoval.